Nástroje a metody ve výuce
Metody ve výuce
- ABC Learning Design – ABC nabízí vyučujícím efektivní postup pro tvorbu či úpravu předmětu.
- Převrácená třída (Flipped classroom).
- Přehled metod pro výuku na Harvard University.
Nástroje ve výuce
Amboss
- je faktografický portál zpřístupňující interaktivní knihovnu a testy pro přípravu na studium z oblasti lékařství.
- Obsah vytváří mezinárodní tým více než 50 lékařů s využitím zpětné vazby od studentů medicíny.
- Pro offline práci si do svého mobilního zařízení můžete stáhnout aplikaci AMBOSS (pro Android i iOS).
- Záznam z webináře je dostupný zde.
- Pro přístup je nutné zažádat o licenční klíč (pro studenty i vyučující) prostřednictvím emailu na ezdroje@lfmotol.cuni.cz či telefonicky na 224 43 5844.
- Licence jsou platné do 31.12.2024.
Kahoot
- Webová aplikace založena na principu gamifikace;
- Pedagog vytvoří/převezme test;
- promítne informaci o testu –> studenti přes Kahoot.it naťukají číselný kód;
- pedagog spustí časový test (lze testovat online či pro konkrétní období —> otázky s variantami odpovědí vidí student pouze na plátně, na zařízeních se studentům zobrazují pouze barevné obrazce vztahující se ke konkrétní odpovědi;
- Kahoot lze používat ve webovém prohlížeči či jako aplikaci (Google Play; App Store)
- Nápověda pro využívání Kahoot
Z počátečních výzkumů je Kahoot nástrojem pro učení, interakci a zapojení studentů (dynamika, postoje, výkony, motivace):
- Příklad využití během výuky (přednáška na VŠ)
- Vědecké články ke Kahoot
- The effect of using Kahoot! for learning – A literature review
Máte-li zájem o licenci apod. napište na email: ezdroje@lfmotol.cuni.cz či volejte 224 43 5844 (Mgr. Drahomíra Dvořáková).
Mentimeter
- nástroj pro ověřování znalostí, zpětné vazby;
- anonymní přihlášení studentů číselným kódem nebo QR kódem;
- verze zdarma umožňuje max. dvě otázky (questions) a 5 kvízů (quizzes) na jednu prezentaci;
- tutoriál seznámení s videem;
- porovnání Kahoot a Mentimeter.