Nástroje ve výuce
Na podobě těchto stránek nyní pracujeme. Od září zde najdete nový obsah :-).
Kahoot
- Webová aplikace založena na principu gamifikace;
- Pedagog vytvoří/převezme test;
- promítne informaci o testu –> studenti přes Kahoot.it naťukají číselný kód;
- pedagog spustí časový test (lze testovat online či pro konkrétní období —> otázky s variantami odpovědí vidí student pouze na plátně, na zařízeních se studentům zobrazují pouze barevné obrazce vztahující se ke konkrétní odpovědi;
- Kahoot lze používat ve webovém prohlížeči či jako aplikaci (Google Play; App Store)
- Nápověda pro využívání Kahoot
Z počátečních výzkumů je Kahoot nástrojem pro učení, interakci a zapojení studentů (dynamika, postoje, výkony, motivace):
- Příklad využití během výuky (přednáška na VŠ)
- Vědecké články ke Kahoot
- The effect of using Kahoot! for learning – A literature review
Máte-li zájem o licenci apod., prosím, napište na email: ezdroje@lfmotol.cuni.cz či volejte l. 5844 (Mgr. Drahomíra Dvořáková).
Mentimeter
- nástroj pro ověřování znalostí, zpětné vazby;
- anonymní přihlášení studentů číselným kódem nebo QR kódem;
- verze zdarma umožňuje max. dvě otázky (questions) a 5 kvízů (quizzes) na jednu prezentaci;
- tutoriál seznámení s videem;
- porovnání Kahoot a Mentimeter.